Algemene voorwaarden
WWW.STORYCHASER.BE
Definities
1. Storychaser: Anthony Auwerx photography, gevestigd te Hasselt onder BTW BE1016572173
2. Klant: diegene met wie Storychaser een overeenkomst is aangegaan, tevens de aanvaarder van deze algemene voorwaarden.
3. Partijen: Storychaser en de klant samen.
4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
5. Offerte:alle aanbiedingen van Storychaser aan (rechts)personen waarmee beoogd wordt een overeenkomst aan te gaan.
6. Overeenkomst: de overeenkomst van Opdracht tussen Storychaser en de klant.
7. Opdracht: de dienst of het product dat door Storychaser geleverd zal worden.
8. Annuleren: Beëindiging of ontbinding van de overeenkomst.
9. Schriftelijk: elektronische communicatie zoals e-mail, mits de identiteit van de afzender en de authenticiteit van de communicatie voldoende
vaststaat. De bewijslast betreffende de ontvangst van elektronische communicatie ligt te alle tijde bij de klant.
10. Gebruik: verveelvoudigen en/of openbaar maken in de zin van de Autheurswet 1912 (Aw)
11. Fotografische werken (ook: Werken) fotografische werken zoals bedoeld in artikel 10 lid sub 9 Aw, dan wel andere werken in de zin van de Aw,
welke met bedoelde fotografische werken op één lijn kunnen worden gesteld.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1. De klant dient het aanbod expliciet en schriftelijk te aanvaarden, indien de klant dit nalaat, maar er desondanks mee instemt, of althans die
indruk wekt, daar Storychaser werk verricht in het kader van de overeenkomt, dan wordt het aanbod als aanvaard beschouwd.
2. Bij aanvaarding van een offerte of aanbod, behoudt Storychaser zich het recht voor de offerte of aanbod alsnog binnen 3 dagen na
ontvangst in te trekken, zonder dat de klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
3. Storychaser houdt zich het recht voor een opdracht te weigeren indien na aanvaarding een nieuwe informatie beschikbaar komt die
uitvoering voor Storychaser onaanvaardbaar maken.
4. Na aanvaarding kan de overeenkomst slechts met wederzijdse instemming worden gewijzigd. Storychaser is in dat geval gerechtigd de voor
de overeenkomst verschuldigde prijs aan te passen.
Annulering van de opdracht
1. Bij annulering van een opdracht door de klant tot 48u vóór de afgesproken dag en tijdstip worden geen kosten in rekening gebracht.
Bij annulering binnen de 48u vóór de afgesproken dag en tijdstip zal het volledige bedrag voor de opdracht door Storychaser in rekening
worden gebracht.
2. Bij annulering van een opdracht door een consument tot 48u vóór de afgesproken dag en tijdstip worden geen kosten in rekening gebracht.
Bij annulering binnen de 48 uur vóór de afgesproken dag en tijdstip wordt er 25,- € in rekening gebracht.
3. Consumenten mogen te allen tijde de afspraak verplaatsen tegen betaling van 12,50- €.
4. Indien partijen geen vergoeding zijn overeen gekomen, is de door Storychaser gebruikelijk gehanteerde vergoeding bij annulering van
toepassing.
Uitvoering van de opdracht
1. Storychaser zal de opdracht naar beste inzicht en vermogen en in de overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren,
in de stijl waarin Storychaser gebruikelijk werkt.
2. Storychaser spant zich in en zal naar beste kunnen handelen in de gegeven en bestaande omstandigheden tijdens de fotoshoot en/of reportage.
3. De uitvoering van de opdracht geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant.
4. De klant is gehouden al datgene te doen en laten wat redelijkerwijs nodig en wenselijk is om een tijdige en juiste uitvoering van de opdracht
mogelijk te maken.
5. Indien de klant er niet voor heeft gezord dat Storychaser tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit
voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.
6. De klant verplicht zich de omstandigheden voor Storychaser zo gunstig mogelijk te maken en waar nodig maatregelen te treffen, waaronder,
doch niet uitsluitend, het instrueren van andere aanwezigen.
7. Groepsfoto’s en andere specifiek door de klant verzochte foto’s, kunnen slechts door Storychaser worden vervaardigd, wanneer de omstandigheden
dit toelaten, er voldoende tijd voor beschikbaar is en de klant voldoende maatregelen treft om het vervaardigen van deze beelden mogelijk te maken,
waarondeer maar niet uitsluitend het aanwijzen van belangrijke personen.
8. Storychaser garandeert nadrukkelijk niet dat alle door de klant gewenste foto’s daadwerkelijk geleverd worden.
9. Storychaser levert de beelden af in de door zijn gebruikelijk gehanteerde stijl, waarbij een globale beeldoptimalisatie wordt toegepast op ondermeer licht,
kleur, contrast en uitsnede. Hierbij zal door Storychaser slechts enige nabewerking plaatsvinden om bestaande elementen in de foto te verwijderen
of te verminderen, waaronder, doch niet uitsluitend begrepen het wegwerken of verminderen van storende elementen in de omgeving en
zaken van tijdelijke aard.
10. Nabewerking hierbuiten is enkel na overleg met Storychaser en kan extra kosten met zich mee brengen.
Locaties
1. Voor alle fotografie op locatie, zoals dierenfotografie, natuurfotografie of bedrijfsfotografie, geldt dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het kiezen
van de definitieve locatie voor de fotoshoot. Storychaser denkt uiteraard graag mee en kan de klant daar in adviseren.
2. De klant is zelf verantwoordelijk om een alternatief te zoeken bij slecht weer, indien de klant in dat geval buiten geen foto’s wenst te laten maken.
Prijzen
1. Alle prijzen die Storychaser hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis,-
verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
2. Alle prijzen die Storychaser hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Storychaser
te allen tijde wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Storychaser niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q.
het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging
het gevolg is van een wettelijke regeling.
5. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Storychaser vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren.
6. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Storychaser, geldend voor een periode waarin hij de werkzaamheden verricht,
tenzij een afwijken uurtarief is overeengekomen.
7. Indien partijen voor een dienstverlening door Storychaser een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
8. Storychaser is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
9. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Storychaser de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
10. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger gaat uitvallen, heeft de klant het recht om een deel van de opdracht te laten vervallen,
dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
11. Storychaser heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
12. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Storychaser prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
13. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Storychaser op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
Verzendkosten
1. Verzendkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Parkeervergunning en reiskosten
1. De klant draagt zorg voor het regelen van een parkeervergunning en indien deze wordt vereist. Als er sprake is van betaald parkeren,
dan zal de klant zorg dragen voor het activeren van de parkeerapp. De bijkomende kosten door het nemen van een vergunning of
het betalen van de parkeerkosten komen te allen tijde voor de klant.
2. Eventuele reiskosten bedragen 0,35€ per kilometer. Bij declaraties van reizen met openbaar vervoer worden originele plaatsbewijzen bijgevoegd.
3. De reisafstand wordt berekend met behulp van Google Maps of NMBS/De Lijn tabel.
Betalingen en betalingstermijnen
1. De klant moet declaraties binnen 14 dagen na factuurdatum aan Storychaser betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben opgemaakt
of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.
2. Storychaser mag bij het aangaan van de overeenkomst tot levering van een product een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen.
3. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk
op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Storychaser de klant
een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen.
4. Storychaser behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling dan wel zekerheidstelling te eisen
voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Gevolgen niet tijdig betalen
1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Storychaser gerechtigd de wettelijke rente van 2% per maand voor
niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is,
waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Storychaser.
3. De incassokosten werden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Waneer de klant niet tijdig betaalt, mag Storychaser zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
5. In geval van liquidatie, failissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn vorderingen van Storychaser op de klant
onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Storychaser, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs
aan Storychaser te betalen.
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis
op te schorten.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Storychaser te verrekenen met een vordering op Storychaser.
Eigendomsvoorbehoud
1. Storychaser blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen
ten aanzien van Storychaser op grond van wat met voor Storychaser gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen
inzake tekortschieten in nakoming.
2. Tot die tijd kan Storychaser zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren.
4. Indien Storychaser een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Storychaser het recht
om een schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.
Levering
1. Storychaser hanteert, tenzij anders overeengekomen, slechts geschatte levertijden.
2. Digitale bestanden met Fotografische werken worden geleverd in goed overleg en op een door beide partijen overeengekomen wijze
en zijn vanaf het moment van verzending voor het risico van de klant. Indien geen levertijd is overeengekomen, wordt die in redelijkheid
door Storychaser vastgesteld.
3. Levering geschied, tenzij anders overeengekomen, digitaal.
4. Digitale bestanden worden alleen in jpeg geleverd, overeenkomstig de opdracht in lage of hoge resolutie.
5. Het is niet toegestaan om digitale beelden online te plaatsen of te laten afdrukken anders dan is aangeleverd, bijvoorbeeld bewerkt , bijgesneden
of met filters. Als digitale bestanden ergens anders worden afgedrukt, is Storychaser niet aansprakelijk voor de kwaliteit van de afdruk.
Intellectueel eigendom en licentie
1. Storychaser behoudt all intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellenrecht, etc.)
op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc,
enzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. Elke overeenkomst houdt mede de in dit artikel omschreven licentie in met betrekking tot de werken van Storychaser, indien niet anders is overeengekomen.
3. De klant verkrijgt van Storychaser een niet-exclusieve licentie voor onbepaalde tijd, om de Werken te verveelvoudigen, maar niet te bewerken, voor
eigen gebruik en openbaar te maken binnen huislijke kring.
4. De Werken mogen steeds onder duidelijk waarneembare naamsvermelding van Storychaser openbaar gemaakt worden.
5. De klant is, tenzij anders overeengekomen, niet bevoegd sublicenties te verlenen aan derden, noch zijn eigen licentie over te dragen.
6. De klant is nadrukkelijk niet gerechtigd de foto’s voor zakelijke of commeriële doeleinden, althans voor andere doeleinden buiten de huislijke kring,
te gebruiken of te verhandelen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Storychaser.
7. De klant dient schriftelijk toestemming te vragen voor het inzenden van een foto ten behoeve van wedstriojden en publicaties door derden.
8. De klant dient de persoonlijkheidsrechten van Storychaser, zoals vermeld in artikel 25 Aw, in acht te nemen.
9. Digitaal of analoog bewerken of wijzigen van geleverde Werken is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van fotograaf.
10. Storychaser houdt zich het recht voor de Werken te gebruiken voor zakelijke en commerciële doeleinden en publicaties, waaronder doch niet uitsluitend,
website en weblog, portfolio, advertenties, social media, tijdschriftartikelen, in drukwerk, beursmateriaal en demonstratie materiaal.
Wil de klant een specifieke foto niet online terug zien, kan dit overlegd met Storychaser worden.
Rechten van derden
1. De klant die een Werk openbaar maakt, is met uitsluiting van anderen verantwoordelijk voor het verkrijgen van toestemming van geportretteerden
en/of rechthebbenden. De klant vrijwaart Storychaser van alle aanspraken hierop en verder.
2. Storychaser is verplicht naar vermogen mee te werken aan het opsporen van de in dit artikel bedoelde personen.
Meefotograferen
1. Er zullen naast Storychaser geen andere fotografen ingehuurd worden voor betreffende opdracht.
2. Overige aanwezige personen is het toegestaan te fotograferen, echter zonder daarbij de fotograaf van Storychaser te hinderen.
3. Indien de klant een professionele videograaf inhuurt dan zal de klant aangeven of Storychaser of videograaf de momenten moet vastleggen om het moment dat het niet mogelijk blijkt samen te werken vanaf het beste punt.
4. Het is Storychaser toegestaan een derde mee te nemen in de hoedanigheid van assistent, stagair of 2nd shooter. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en dit brengt geen extra kosten met zich mee voor de klant.
Garantie
1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Storychaser enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeuglijk(e) fabricage, constructie of materiaal.
3. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product,
nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
4. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment
waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant
in ontvangst neemt.
Informatiestrekking door de klant
1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en
op gewenste wijze beschikbaar aan Storychaser.
2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden,
ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Storychaser de betreffende bescheiden.
4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Storychaser redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar.
en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening
van de klant.
Inbreuk op Autheursrecht en ander itellectueel eigendom
1. Elk gebruik van een Werk van Storychaser dat niet is overeengekomen, wordt beschouw als een inbreuk op het auteursrecht
of ander intellectueel eigendom van Storychaser.
2. Bij inbreuk komt Storychaser een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door Storychaser gebruikelijke gehanteerde licentievergoeding
voor een dergelijke vorm van gebruik.
3. Daarnaast verbeurt de klant een bedrag ad 5% van de in lid 2 genoemde vergoeding voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
4. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn
van enige vorm van schade.
5. Het verbeuren van de in het tweede lid van dit artikel bedoelde vergoeding doet geen afbreuk aan de overige rechten van Storychaser
waaronder zijn recht om naast de boete een schadevergoeding te vorderen.
Klachten
1. De klant dient een door Storychaser geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten,
dan dient Storychaser daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen de 14 dagen na levering van het product of de dienst,
op de hoogte te stellen. De klant kan hiervoor een mail sturen naar info@Storychaser.be.
3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Storychaser in staat is hierop adequaat te reageren.
4. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
5. Indien de klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Storychaser gehouden kan worden
om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
1. De klant dient ingebrekestelling schriftelijk kenbaar te maken aan Storychaser.
2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat en ingebrekestelling Storychaser ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als Storychaser een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Storychaser verschuldigd zijn.
Aanspraklijkheid Storychaser
1. Storychaser is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien er voor zover die schade is veroorzaakt
door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Indien Storychaser aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt
met de uitvoering van een overeenkomst.
3. Storychaser is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
4. Indien Storychaser aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt
uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt
tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering
en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
Vervaltermijn schadevergoeding
Elk recht van de klant op schadevergoeding van Storychaser vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgeloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.
Recht op indien
1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Storychaser toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen,
tenzij deze tekortkomingen, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Storychaser niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat
Storychaser in verzuim is.
3. Storychaser heeft het recht de overeenkomst met de klant de ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig
of niet tijdig nakomt, dan wel indien Storychaser kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen
dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen.
Overmacht
1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Storychaser in de nakoming van enige verplichting
ten aanzien van de klant niet aan Storychaser kan worden toegerekend in een van de wil van Storychaser onafhankelijke situatie,
waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor
de nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van Storychaser kan worden verlangd.
2. Tot de in lid 1 genoemde overmachtssituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen,
natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits-,
internet-, computer- en telecomstoringen; computervirussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen,
slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
3. Indien zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Storychaser 1 of meerdere verplichtingen naar de klant niet kan nakomen,
dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Storychaser er weer aan kan voldoen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst
schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
5. Storychaser is in een overmachtsituatie geen enkele(schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachtstoestand
enig voordeel geniet.
Wijzigen van de overeenkomst
Indien het na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen,
passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
Wijziging algemene voorwaarden
1. Storychaser is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
2. Wijzigen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Storychaser zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Overgang van rechten
1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder voorafgaande
schriftelijke instemming van Storychaser.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3.83 tweede lid. Burgerlijk Wetboek
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen
van deze voorwaarden niet aan.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt van wat Storychaser
bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op iedere overenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
2. De Belgische rechter in het arrondissement waar Storychaser is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen
tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld te Hasselt, op 25 Maart 2024